Woensdaggroepen

Het hele jaar door starten op woensdag om 10:00 uur vanaf het clubhuis van de Mol, Vogelaarsweg te Dordrecht.
De woensdaggroepen bestaan in principe uit 55plus leden, waarbij samenhorigheid zeer hoog in het vaandel staat.
Er worden seizoen-afhankelijke afstanden gereden.
In de winterperiode tot 80 km en in de zomerperiode tot 120 km.
Er zijn verschillende snelheidsgroepen en afstanden.

De basissnelheid* van de ene groep ligt rond de 28 km per uur.
Bij wind in de rug zal de snelheid -na gelang van de samenstelling van de groep- wat iets hoger kunnen liggen.
En uiteraard bij wind tegen iets lager.

Voor de deelnemers die het tempo te hoog vinden en/of voor wie de geplande afstand te groot is, is er een tweede groep geformeerd.
De afstanden voor deze groep zijn in de winterperiode tot 60 km en zomerperiode tot 100 km
Deze groep rijdt met een basissnelheid* van 24 km per uur.
Dit alles in onderling goed overleg zodat iedereen dit kan volgen.
Ook deze groep verzamelt bij het clubhuis en vertrekt op dezelfde tijd.

In beide groepen wordt de regel - samen uit, samen thuis - gevolgd, waarbij ook deeloplossingen mogelijk zijn.
De volgwagen rijdt niet mee.
De woensdagritten zijn alleen voor leden van DTC de Mol, waarbij introducees niet zijn uitgesloten.
Vanzelfsprekend zullen de vaste leden van de woensdaggroep(en) zich gedragen als gastheren in de volle overtuiging dat hun gasten zich conformeren aan de "regels van het huis".

* De basissnelheid is de snelheid die op dat moment wordt gereden en is niet de gemiddelde snelheid over de totale toerfietstocht.

Zaterdagse Wintertrainingen
(vanaf 3e zaterdag november tot eind februari)

Deze training start na afsluiting van het toerseizoen en loopt door tot aan de openingsrit.
Er wordt gestart om 10 uur vanaf het clubhuis van de Mol, Vogelaarsweg 6 te Dordrecht
Het tempo ligt tussen de 24 en 26 km per uur en de afstanden variëren van 50 tot 70 km.
Tijdens de Zaterdagse Wintertrainingen rijdt de volgwagen niet mee.

ATB trainingen

DTC de Mol heeft geen ATB afdeling maar faciliteert haar leden door een aantal aantrekkelijke ATB-tochten te selecteren die terug te vinden zijn in de kalender. Vervoer en deelname is op eigen gelegenheid. Via “reflecties” zijn er afspraken te maken met andere Molleden.

Dinsdagavondgroep

Deze groep start wanneer de zomertijd ingaat en rijdt tot medio september.
Het vertrek is vanaf het parkeerterrein van LENGG, Berkenhof 100 te Dordrecht.
De eerste groep vertrekt om 18.30 uur. De gemiddelde snelheid ligt rond de 32 km per uur.
De kruissnelheid ligt dus beduidend hoger, tussen de 35 en 40 km per uur.
De tweede groep vertrekt om 18.45 uur. De gemiddelde snelheid van deze groep ligt rond de 30 km per uur, de kruissnelheid ligt dus ook hier hoger, tussen 30 de 35 km per uur.
Voor beide groepen variëren de afstanden van 50 tot 85 km.
Van deelnemers wordt verwacht dat ze fietservaring hebben en een goede conditie.
Er is geen ondersteuning van de volgwagen. Ook voor deze ritten geldt: ‘Samen uit, samen thuis!’.

Dinsdagavondtrainingen

Deze trainingen vinden plaats op de wielerbaan bij het clubgebouw van de Mol aan de Vogelaarsweg 6 te Dordrecht en wordt gegeven door NTFU gecertificeerde trainers.
Het accent ligt op het verbeteren van de conditie en fietsvaardigheden.
Deze avondentrainingen worden elk jaar bij de begin van het wielerseizoen vastgelegd.
Globaal programma:
Blok 1 verbeteren van het aerobe uithoudingsvermogen.
Blok 2 verbeteren fietsvaardigheden (individueel en in de groep).
Blok 3 Aanleren/toepassen van de technieken om op de juiste wijze te klimmen en te dalen.
Blok 4 combinatie trainingsvormen en "fietskunsten" (mix blok).
Tijden van 19.00 tot 20.30
Trainers: Jetse van Melick, Wouter Verhoeven en Ada uit de Bosch