slideheader_Rogelli.jpgSlider_GSM_4299_2_achterkonten150h.jpgSlider_GSM_4388_MolenArkel2_150h.jpgslideheader_Baleco.jpgSlider_GSM_4476_onderweg150h.jpgslideheader_AALease.jpgOverdrachtVolgwagen_1902201_slider.jpgVolgauto_nw_ZwijZwij_150h.jpgslideheader_Plieger.jpgslideheader_SaniDump.jpgGroepsfoto_GSM_4625_slider150h.jpgIMG04969_nwSite.jpgslideheader_Ames.jpgslideheader_ppw_2019.jpgslider_GSM_4516_natuur150h.jpgJoop_Schuringa_Classic_2014_35.jpgSlider_GSM_4189_voordestart150h.jpgslideheader_McDonalds.jpgVael-Ouwe_2014_10.jpgIMG05049_nwSite.jpgDeMol_ZwijdrechtseBrug_01.jpgslideheader_MagnaCura.jpgslideheader_MedPlus.jpgBaleco2014_crop.jpgIMG05065_nwSite.jpgslideheader_AlbertSchweitzer.jpgDeMol_JanJongman_01.jpg
LogoDTCdeMol klein

Header DTCdeMol nieuwsbrief



Eindelijk...
we kunnen van start !


Zaterdag en zondag aanstaande kunnen we starten met het Mol seizoen. Voordat het zover is willen we jullie attenderen op een aantal zaken.

Zoals bekend gaan we elke rit (een enkele pelotonstocht uitgezonderd) met drie snelheidsgroepen werken: basispeloton, semi-snel en snel. De uitgangspunten zijn dat nieuwe leden de eerste keer starten in het basispeloton. Als je vorig seizoen hebt meegefietst in snel of semi-snel, kun je dit nu weer doen vooropgesteld dat je conditie toereikend is. Bij twijfel, blessures, geen fit gevoel etc. altijd starten in het basispeloton in plaats van aan te sluiten bij semi-snel of snel.
In de gezamenlijke koffiepauze kan je switchen van groep. Je meldt je bij de wegkapitein die beslist of je meekunt.


We gaan met kleinere groepen rijden.
Snel en semi-snel worden gesplitst bij 15 (14 plus wegkapitein). Voor het basis peloton ligt de grens voor splitsen op 30 maar het is uitdrukkelijk de bedoeling ook hier toe te groeien naar groepen van maximaal 15.
Dit alles conform de aanbeveling van de NTFU.


Wegkapiteins.
Het basispeloton beschikt altijd over twee voorrijders en één (bij voorkeur twee) wegkapiteins.

Snel en semi-snel rijden met wegkapiteins.
De wegkapitein heeft de leiding over de groep.
Iedereen dient de instructies van de wegkapitein op te volgen.


Er wordt tijdens de rit niet gediscussieerd over beslissingen van de wegkapitein (napraten doe je achteraf bij een bak koffie of iets dergelijks).
De wegkapitein kan en mag leden aanspreken op (gebrek aan) conditie, fietsvaardigheid en weigeren als dit noodzakelijk is om de veiligheid van de groep te waarborgen.
De wegkapitein bepaalt de grootte van de groep (met de NTFU norm als leidraad).
De wegkapitein beslist over het splitsen van de groep.


Scannen.
Voor het Mol klassement worden de ritten gescand.
We vragen de leden die op de volgwagen zitten dit te doen tijdens de koffiepauze.
Het laten scannen van je pasje is een individuele verantwoordelijkheid. Dus, als degene die scant, jou net mist, dan zorg je er zelf voor dat je pasje alsnog gescand wordt.


Woensdagavond training.
Deze trainingen zijn niet alleen voor nieuwe leden en/of beginners maar voor alle Mol leden die aan hun conditie en fietsvaardigheden willen werken.

Start 28 maart a.s. 19.00 uur clubhuis.
Informatie avond: woensdag 14 maart 20.00 uur in het clubhuis.


Het bestuur


Footer DTCdeMol nieuwsbrief