Volgauto_nw_ZwijZwij_150h.jpgSlider_GSM_4476_onderweg150h.jpgIMG04969_nwSite.jpgDeMol_ZwijdrechtseBrug_01.jpgDeMol_JanJongman_01.jpgslideheader_AALease.jpgSlider_GSM_4299_2_achterkonten150h.jpgJoop_Schuringa_Classic_2014_35.jpgSlider_GSM_4388_MolenArkel2_150h.jpgIMG05049_nwSite.jpgBaleco2014_crop.jpgslideheader_Rogelli.jpgslideheader_McDonalds.jpgslider_GSM_4516_natuur150h.jpgslideheader_Ames.jpgIMG05065_nwSite.jpgslideheader_ppw_2019.jpgslideheader_AlbertSchweitzer.jpgslideheader_MedPlus.jpgVael-Ouwe_2014_10.jpgOverdrachtVolgwagen_1902201_slider.jpgslideheader_Plieger.jpgslideheader_SaniDump.jpgGroepsfoto_GSM_4625_slider150h.jpgSlider_GSM_4189_voordestart150h.jpgslideheader_Baleco.jpgslideheader_MagnaCura.jpg
LogoDTCdeMol klein

Het wiel is rond.
Een kleine aanpassing op het gezegde dat de cirkel rond is. In ieder geval zit bij beiden het begin bij het eind. Was ik in het begin van het seizoen een half uur te laat bij de start, vanmorgen zo tegen het eind van het seizoen was ik dus gewoon een half uur te vroeg.

Kon ik bij het begin gewoon op pad gaan, leek me dat heden een slecht plan. Wel wetend dat de rit de Hoeksewaard in zou duiken na dezelfde actie in de Kiltunnel te hebben gedaan, zouden zelfs ziende Mollers me in dit min of meer uitgestrekte gebied nimmer spotten.
Dus geduldig wachtend op Co, die als eerste (in dit geval tweede) het parkeerterrein op kwam, op zijn wielen gevolgd door Piet K.
Of was het andersom? In mijn nog niet wakkere hoofd heb die volgorde kennelijk niet goed op kunnen slaan dus is dat nu minder reproduceerbaar.
In ieder geval, tijd genoeg om mijn fietsschoenen aan te doen, de bidons op de fiets te plaatsen (of is het in de bidonhouder), mijn snelheids, kilometer en cadansmeter op mijn stuur te steken en daarna het geheel aan de pas geverfde maar nu al weer bijna kale stang te hangen.
Veel werk, maar je mot het wel doen, zo vroeg op de ochtend. En dan vergeet ik te vermelden dat de krentenbol ook nog in de achterzak moest worden gepropt, inclusief die halfkromme banaan, die tot veelvuldig verdriet meestens net met zijn puntje boven het zakje uitkomt.
Dus.
Het heeft dan ook wel zijn voordeel (meneer Cruijff zeitutal) om wat vroeger dan noodzakelijk op te staan om dan wat later van het clubhuis te vertrekken. Als ik beter had opgelet dan had ik ook niet zo zenuwachtig hoeven te worden toen ik voor de tweede keer deze week ontdekte dat de toegangsweg naar de A16 in Zwijndrecht was afgesloten. Ik wacht nu op de derde (zelfde) ontdekking, want dan kan ik het volgende stukje beginnen met "een ezel stoot zich algemeen drie maal aan dezelfde steen".
Dus.
De Hoeksewaard in, over de droge modderwegen. Wat een geluk dat het niet had geregend. Want vandaag heeft, behalve een tempoverlaging in het stuk met de dichtregels op het asfalt, het Molpeleton geen hinder van gehad van de restanten die de Hoekswaardse aardappeltelers op de openbare weg achter laten.
Dus.
Wat een prachtige herftsachtige dag en wat een mooie luchten. Mollers die zich alleen met het fietsen bezig houden beseffen eigenlijk niet in welk een bevoorrechte positie zij zich bevinden. Immers, de dag wordt weken van te voren uitgestippeld door de voorrijders. De route wordt verkend (soms meerder malen -alsof de wegen veranderd zouden zijn-),gekeken wordt of de route wel binnen de gestelde aantal kilometers valt, de koffiestop wordt doorgesproken, dat wil zeggen er wordt met de uitbater overleg gevoerd, kan hij/zij wel zoveel druistige fietsers ontvangen, heeft hij/zij (voldoende) appeltaart, is er voldoende toiletaria. En dan wordt de route nog eens in het hoofd nagereden, knelpunten opgesomd, gevaarlijke verkeerssituaties getackeld. Zijn er voldoende verkeersregelaars en willen die wel? Is het clubhuis open, is Co er -zoals altijd- wel? Zijn de portofoons opgeladen, de volgwagen bemand en weet de chauffeur en zijn bijrijder de route en weet hij waar hij en hoe hij eventueel om moet rijden. Betaalt iedereen wel die euro voor de volgwagen en wat moet er vooraf in het praatje worden gezegd. En wat te doen als de groep gesplitst moet worden. En da's alleen nog maar het voorafje.
Dus.
De dag zelf is er ook nog.
Een goede weersvoorspelling, voldoende verkeersregelaars, er zijn twee achterrijders met een porto. Geen valpartijen, één lekke band, hoekers en koffie op het terras
Een mooie rit. Door de Hoekswaard, dat dan weer wel.
Dus.
Blijken we nu al weer het seizoen aan het afbouwen te zijn. Maar 100 kilometer in een geoliede rit.
Dus.
De cirkel is rond.

D'ouwe