slideheader_SaniDump.jpgGroepsfoto_GSM_4625_slider150h.jpgslideheader_McDonalds.jpgslider_GSM_4516_natuur150h.jpgSlider_GSM_4299_2_achterkonten150h.jpgVael-Ouwe_2014_10.jpgSlider_GSM_4476_onderweg150h.jpgslideheader_Rogelli.jpgBaleco2014_crop.jpgslideheader_MagnaCura.jpgslideheader_MedPlus.jpgslideheader_Baleco.jpgJoop_Schuringa_Classic_2014_35.jpgslideheader_ppw_2019.jpgIMG04969_nwSite.jpgDeMol_JanJongman_01.jpgDeMol_ZwijdrechtseBrug_01.jpgslideheader_AALease.jpgslideheader_AlbertSchweitzer.jpgSlider_GSM_4189_voordestart150h.jpgIMG05065_nwSite.jpgVolgauto_nw_ZwijZwij_150h.jpgslideheader_Ames.jpgslideheader_Plieger.jpgIMG05049_nwSite.jpgOverdrachtVolgwagen_1902201_slider.jpgSlider_GSM_4388_MolenArkel2_150h.jpg
LogoDTCdeMol klein

De weersverwachting voor deze dag was dus echt Hollands, zodat wij, Hollandse jongens, wisten waar wij aan toe waren toen wij besloten om naar het clubhuis De Mol af te reizen. Hollandse meiden heb ik dit keer niet waar genomen. Het groepje was klein, een man of negentien. Cees Bakker en ik zouden de groep voor gaan en Cees Baan en Rinus v.d. Burg zouden ons als TC's, traffic cops, veilig over de drukke verkeersknoppunten loodsen. Jetse van Melick en Gerrit v.d. Koppel waren de piloten in de volgauto.

 

Op het moment van vertrek was het droog. De wind was 4 a 5 Bft en die hadden wij schuin tegen. Het eiland over via Wantijdijk, Zeedijk om vervolgens bij de Tweede Tol uit te komen waarna wij via de Rijksstraatweg over de Moerdijkbrug het eiland verlieten. Wij zijn toen als paaldansers langs de A16 naar beneden gefietst tot Prinsenbeek. Wij zijn vervolgens om Prinsenbeek gereden en zijn langs het Liesbos verder naar beneden gereden, via De Kleine Meren, je moet nu niet denken dat het een waterrijk gebied is, behalve dat het van boven kwam op dat moment,  zijn wij op een gegeven moment voor Rijsbergen naar rechts afgebogen om via de Pannenhoef bij De Moeren uit te komen en ons rustpunt Boerderij/herberg "In de Anker", waar wij gezellig in de huiskamer van "In de Anker" koffie hebben gedronken met voor de liefhebber appeltaart en/of vlaai. Het eerste deel was goed verlopen. Weinig lekke banden. Wat de regen betreft valt die in mijn beleving in de categorie "Motregen". Anderen zullen er waarschijnlijk anders overdenken, maar dat is vrijheid van meningsuiting.
Na de pauze hadden wij windje mee en zijn wij via Schijf richting Roosendaal gereden in een lekker sportief toertempo waarna Bosschenhoofd en Hoeven volgenden. De groep werd onderweg nog even getrakteerd op een lekke band en bij het passeren van het spoor een keer gesplitst. In Zevenbergen nabij het station ging Jan Hardenbol op een betonnen rand onderuit en hield daar een geschaafd bloederig been aan over en had Theo v.d. Waal een langzame leegloper, die werd opgepompt omdat de volgauto om moest rijden. Eenmaal weer op ons eiland in de Biesbos  hadden wij nog eenmaal een oponthoud als gevolg van een lekke band. Jaap, Harry en Corné hadden toen al afscheid genomen. Ter hoogte bij Stadspolders verlieten er nog meer ons groepje en ter hoogte van de Baanhoekbrug Erik en nog een paar. Een klein groepje reed naar het clubhuis. Co had de deur al uitnodigend open gezet. Na even wat gedronken en nagekaart met Jetse, Gerrit, Karel, Cees, Theo R. en Co. Op gegeven moment begon het heel hard te regenen. Volgens mijn beleving categorie "Stortregen". Die hebben wij gelukkig niet gehad tijdens onze tocht.
Tijdens de tocht zijn wij nat en vies geworden, gezien het natte wegdek relatief weinig lekke banden. Lekker kunnen toeren. Kortom een tocht die weer is geslaagd, met dank aan Cees Bakker, Cees Baan Rinus en de piloten van de volgauto Jetse, Gerrit. En niet te vergeten de regisseurs achter in de groep.
Ad Doedijns.