slideheader_Ames.jpgIMG04969_nwSite.jpgOverdrachtVolgwagen_1902201_slider.jpgDeMol_JanJongman_01.jpgslideheader_MedPlus.jpgJoop_Schuringa_Classic_2014_35.jpgslideheader_Baleco.jpgVolgauto_nw_ZwijZwij_150h.jpgBaleco2014_crop.jpgslideheader_SaniDump.jpgslider_GSM_4516_natuur150h.jpgslideheader_MagnaCura.jpgslideheader_AALease.jpgSlider_GSM_4299_2_achterkonten150h.jpgSlider_GSM_4476_onderweg150h.jpgIMG05049_nwSite.jpgslideheader_ppw_2019.jpgSlider_GSM_4189_voordestart150h.jpgIMG05065_nwSite.jpgslideheader_Rogelli.jpgslideheader_Plieger.jpgDeMol_ZwijdrechtseBrug_01.jpgslideheader_AlbertSchweitzer.jpgVael-Ouwe_2014_10.jpgslideheader_McDonalds.jpgGroepsfoto_GSM_4625_slider150h.jpgSlider_GSM_4388_MolenArkel2_150h.jpg
LogoDTCdeMol klein

Zwager Bart zou niet mee gaan, want hij wil zondag op de Limburgse heuvels pieken, zodat de Wijnvillas Molrit moest wijken. Daar zou hij nog spijt van krijgen! De weersvoorspelling om te fietsen is goed tenoemen. Misschien dat de wind ons parten zou gaan spelen. Voorspelling 4 tot 6 bft. Omstreeks tien over halfacht van huis vertrokken. Onderweg werd ik ingehaald door Richard. Samen zijn wij naar de residentie De Mol gereden. Eenmaal binnen zijn wij bij Jan en Adrie aan tafel gaan zitten. Vlak voor tijd komt Bas naar mij toe en vraagt of ik verkeersregelaar wil zijn en geeft mij het welbekende oranje hesje met daar bovenop mijn verkeersregelaarspas. Uiteraard heb ik ja gezegd. Ik zou met Harry, een routinier, als verkeersregelaar rijden, dus dat was goed geregeld.

Henk en Gerrit zouden de kar trekken. Douwe en Steven waren de piloten in de volgauto. Samen met Harry achter Henk en Gerrit onze plaats ingenomen. Het eerste deel dat wij reden kent voor niemand van ons nog geheimen, maar het maakt het er echt niet minder leuk om. Mijn eerste actie als verkeersregelaar was de oversteek Zuidendijk/ Provinciale weg. Geen auto te bekennen. Probleemloos reden wij in een goed door Henk en Gerrit gedoceerd toerritme, gelijk de samba, waarschijnlijk mede een gevolg van de wind, richting Moerdijk. Na Moerdijk ging het richting Lage Zwaluwe. Bij het verlaten van Lage Zwaluwe vergiste Henk zich even in de richting, maar Gerrit was koersvast en loodste ons, via de fietsroute, voormelde plaats uit richting Heikant. Na Heikant volgde Wagenberg, Terheijden, waarna wij de Vrachelse Heide passeerden om Teteringen te kunnen bereiken. Met z'n allen reden wij soms een beetje wind mee en soms een beetje tegen, maar nimmer vol tegen. Harry volgde ik direct als hij weer naar voren schoot om een weg ofkruising af te zetten. Heeft wel wat weg van de intervaltraining, die ik de woensdag daarvoor van Jetse had gehad. Meerijden in een rustig tempo met de groep en dan, nadat de kruising gepasseerd was door de groep, kruising vrijgeven en snel naar voren rijden om achter Henk en Gerrit positie te kiezen. Harry vertelde mij al ruimschoots van tevoren wanneer er vooruit gereden moest worden. Hij is volgens mij een wandelde Google Maps.  Na Teteringen volgde Boswachterij Dorst, Dorst, Bavel en Breda om bij de Paters in Meersel Dreef te eindigen. Bij de Paters zijn de meeste Mollers lekker buiten op het terras, aan de achterzijde, gaan zitten, lekker in de zon. Was wel even gezellig. Tijdens de pauze liet Anne Marie vol trots haar rugzakje zien. De vorige keer had zij een klein rugzakje met mijnheer De Uil van de Fabeltjes krant er op, maar nu had zij een rugzakje met de tekenfilmfiguur Cars erop. Met daarboven breed uitgemeten Mc Queen. Ben benieuwd wat Anne Marie de volgende keer mee neemt. Ook nog even aan Huub gevraagd hoe het nu zit met het gooi en smijtwerk in de keuken. De pasta slierten zitten namelijk tegen de keukenkastjes als AnneMarie pasta klaar maakt. Als het blijft plakken dan is het gaar. Ik denk dat wij met z'n allen bij Huub en Anne Marie in hun nieuwe huis haar formidabele kookkunsten maar eens moeten proeven, vinden jullie ook niet? Uiteraard werd er ook gesproken over de tocht van zondag. Diverse Mollers vertelden mij niet te zullen gaan vanwege de slechte weersvoorspellingen. Kortom de pauze vloog voorbij. De snelle mannen en vrouw Jonneke maakten zich klaar voor vertrek. Harry reed met de Snelle groep en had zijn hesje doorgegeven aan Jan. Ik heb vernomen dat de snelle Groep een nieuwwereld uurrecord heeft gebroken, want Theo R. meldde mij dat hij op z'n gps een snelheid noteerde van 53 km.
Doordat er een redelijk grote Snelle Groep vooruit gesneld was, bleef er een knusse groep toerrijders over. Onder de bezielde leiding van Gerrit en Henk reden wij richting Rijsbergen, Prinsenbeek richting Zevenbergschenhoek. Met regelmaat snelde Jan en ik naar voren om ons werk te doen. Voor Zevenbergschenhoek de A16 over richting Moerdijkbrug. Alleen bij de rotonde stopte Jan H., want hij moest even een wiel wisselen. Douwe en Steven waren paraat dus geen enkel probleem. Op de terugweg hadden wij voornamelijk windje mee. Na de brug zijn wij door de polder terug naar onze residentie gereden en hebben wij bij Co nog wat gedronken.
Het is een beetje eentonig, maar ik kan er niets aan doen, omdat ik weer moet concluderen dat wij een topdag hebben gehad. Met dank aan Henk, Gerrit,Douwe, Steven en niet te vergeten Harry en Jan, die mij tijdensde tocht op weg geholpen hebben om als verkeersregelaar te functioneren.
Ad Doedijns