Groepsfoto_GSM_4625_slider150h.jpgBaleco2014_crop.jpgslideheader_AALease.jpgslideheader_MagnaCura.jpgDeMol_JanJongman_01.jpgSlider_GSM_4299_2_achterkonten150h.jpgJoop_Schuringa_Classic_2014_35.jpgslideheader_ppw_2019.jpgslideheader_Plieger.jpgDeMol_ZwijdrechtseBrug_01.jpgIMG05049_nwSite.jpgslideheader_Rogelli.jpgOverdrachtVolgwagen_1902201_slider.jpgslideheader_SaniDump.jpgVolgauto_nw_ZwijZwij_150h.jpgSlider_GSM_4476_onderweg150h.jpgIMG04969_nwSite.jpgslideheader_Ames.jpgslideheader_McDonalds.jpgslideheader_Baleco.jpgslider_GSM_4516_natuur150h.jpgSlider_GSM_4189_voordestart150h.jpgslideheader_AlbertSchweitzer.jpgIMG05065_nwSite.jpgVael-Ouwe_2014_10.jpgslideheader_MedPlus.jpgSlider_GSM_4388_MolenArkel2_150h.jpg
LogoDTCdeMol klein

Da’s nog eens een kop. Eentje waar je alle kanten mee op kunt.
En alle richtingen zijn in dit geval goed.
Een superrit omdat deze voor de verandering naar Rockanje ging en dus stond de route garant voor zeer veel afwisseling. Alles wat in Nederland aan verscheidenheid van natuur te vinden is kwamen de 27 mollers op hun 160 kilometer lange tocht tegen. Nee geen immense heuvels, maar toch wel even wat klimwerk door de Kiltunnel ter afsluiting. En polders, weiden, dijken, bossen, duinen en de zee.

Harry en Theo hadden een mooi parcours uitgewerkt en schroomden zelfs onderweg niet om nog enkele varianten te bedenken. Bijzonder was de weg rondom Brielle. Nu eens niet dwars door maar vlak langs de vesting. Daar waar Alva zijn Waterloo vond (al kende hij dat gezegde niet, omdat Napoleon toen nog geboren moest worden).
Op naar Oostvoorne en daarna naar Rockanje. Windje tegen, maar dat was behalve de koude, het enige wat parten speelde. De verwachte regen bleef gelukkig uit dus bleef het droog tot aan de pauze. De plot van het verhaal maar alvast verklappend: er viel de gehele dag geen spetter.
Na een aantal sanitaire oponthouden omdat het één en ander niet kon worden opgehouden, was daar eindelijk de zee voor het pelotonnetje. De volgwagen was van slag en zat een slag te ver, maar dank zij de moderne apparatuur werd ook dat probleempje snel opgelost. Appeltaart, koffie (thee) en twee helblauwe ogen veraangenaamden het verblijf met het uitzicht naar wat er nog komen zou.
Na de diverse plichtplegingen zoals het stempelen van de kaart en het scannen van weer een andere kaart en –niet te vergeten- het afrekenen van de diverse consumpties, werd het vertrek meester gegeven en werd er richting het eiland Voorne-Putte gereden. De angst dat dit het mindere deel van de route zou worden bleek allengs ongegrond. Er zijn daar meer wegen die naar de Haringvlietbrug leiden dan alleen maar die vermaledijde provinciale weg waar geen eind aan lijkt te komen.
Net voor de Haringvlietbrug, met de Hoekschewaard in het verschiet, werd de groep tijdelijk opgehouden door een echte wielerwedstrijd. Een heleboel plisie, een compact peloton waarin iedere renner met het meest grote verzet door de bocht ging… ze kwamen van de brug af he. En, een heleboel volgwagens, voor iedere renner één leek het wel. De ene wagen volgepakt met een halve fietswinkel en de andere weer met niks. Wat die daartussen te zoeken had, blijft een onopgelost raadsel. Na verloop van tijd en hilariteit, kwam aan genoemd oponthoud toch ook een einde en konden we richting de lang verwachte Hoekschewaard. Niet iedereen is het er over eens, maar het is een prachtig gebied. Daar waar de aardappelen vandaan komen, daar waar de dijken liggen die het water tegen houden, daar waar de Golden Earring ook dit jaar in de zomer op zal treden. Waar vind je zulke verscheidenheid. En om uit die waard te komen moet er ook nog veel moeite gedaan worden, zo graag willen ze je daar houden –lijkt het. Hoe je het ook wendt of keert, je zal een tunnel moeten beklimmen.
Omdat de plot al is verklapt iets anders.
Harry en Theo bedankt voor de mooie rit, verkeersregelaars bedankt voor jullie tomeloze inzet en chauffeur met bijrijder bedankt voor het altijd maar weer de juiste plek terug te vinden na een paaltje in het wegdek . Ik meen dat te kunnen schrijven namens alle aanwezigen van deze Super Molrit op 18 mei 2013.

Douwe