slideheader_Baleco.jpgIMG05065_nwSite.jpgIMG04969_nwSite.jpgBaleco2014_crop.jpgOverdrachtVolgwagen_1902201_slider.jpgVolgauto_nw_ZwijZwij_150h.jpgslideheader_SaniDump.jpgslideheader_Rogelli.jpgslideheader_McDonalds.jpgSlider_GSM_4299_2_achterkonten150h.jpgslideheader_ppw_2019.jpgslideheader_Ames.jpgslideheader_Plieger.jpgVael-Ouwe_2014_10.jpgslideheader_MagnaCura.jpgJoop_Schuringa_Classic_2014_35.jpgslider_GSM_4516_natuur150h.jpgSlider_GSM_4189_voordestart150h.jpgslideheader_MedPlus.jpgDeMol_JanJongman_01.jpgslideheader_AALease.jpgslideheader_AlbertSchweitzer.jpgGroepsfoto_GSM_4625_slider150h.jpgDeMol_ZwijdrechtseBrug_01.jpgSlider_GSM_4476_onderweg150h.jpgSlider_GSM_4388_MolenArkel2_150h.jpgIMG05049_nwSite.jpg
LogoDTCdeMol klein

vrouwen fietsdag 2019

Meer informatie over de workshops, lezingen en clinics
Je hoeft je niet vooraf in te schrijven voor deze onderdelen. Op de dag zelf wel. Wil je vooraf zeker zijn van deelname aan een bepaald onderdeel? Stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. dan reserveren we een plaats voor je. 

Het programma is inmiddels bekend. We zullen de komende weken verschillende onderdelen uit het programma nader toelichten.

We hebben een loterij georganiseerd met verrassende prijzen zoals een bijzonder wielershirt van Lucinda Brand. Je kunt net zoveel loten kopen als je wilt.

Lekkere hapjes en drankjes.
Cafe Arina uit Dordrecht verzorgt de catering. Op de menukaart kan je bijvoorbeeld een verse soep verwachten voor € 3,50 (geroosterde paprika met tomatensoep en creme fraiche), salades (chinese kool salade met komkommer taugé rode chili, ei met pindadressing) maar vooral ook een broodje HotDog a la de Mol met keuze uit diverse sauzen en zuurkool voor €3,50. en vers gebakken appeltaart en chocoladetaart om de dag goed te beginnen. Laat je pakje boterhammen dus thuis!!

De geschonken wijnen zijn van Ven2Cops

Wat kun je verwachten:
Een Meet & Greet is een unieke gelegenheid om gedurende maximaal 30 minuten Lucinda Brand te ontmoeten. Je kunt natuurlijk met haar van gedachten wisselen over de wielersport. Of stel haar de vragen die je altijd al hebt willen stellen. Misschien is er ook tijd voor het maken van een selfie.

Onder het genot van koffie en thee gaan we het evenement openen

De vrouwen die een leenfiets hebben gereserveerd kunnen bij de tent van Plieger de fiets ophalen en afstellen op hun maat.

Daarna is er de mogelijkheid om te kiezen uit drie trainingen voor drie groepen fietsters. Voor deze trainingen moet je je vooraf inschrijven via onze website.  

Groep 1 Heb je altijd al eens op een echte racefiets willen zitten? 
Wij bieden je een mooie Liv fiets om uit te proberen onder leiding van een deskundige trainster. Je hoeft dus geen racefietservaring te hebben. Het accent ligt op remmen, schakelen en veel plezier hebben. De training vindt plaats op onze voor verkeer afgesloten wielerbaan. In de training wordt veel aandacht besteed aan luisteren en oefenen; het wordt dus geen fietstocht van 2 uur. “Hoe neem je een bocht?”, Wanneer kan je veilig remmen en schakelen?” Veel techniek dus om je zeker en prettig op de fiets te voelen.

Een fietsbroek is niet noodzakelijk. Een elastische sportbroek met nauwe pijpen voldoet voor deze training.

Groep 2 Ben je wat meer ervaren en wil je je skills vergroten? Dan is deze training wat voor jou! Onder leiding van een ervaren trainer besteden we aandacht aan fietstechniek, balans en fietsbeheersing. De training vindt plaats op onze voor verkeer afgesloten wielerbaan.

Groep 3 Hier komen de ervaren fietsers aan hun trekken! Onder leiding van DRC de Mol lid èn professioneel topsporter Lucinda Brand volg je een pittige interval training waarin “afzien” het kernwoord is. Neem ook een kijkje in de “trainingskeuken” van een professional en doe mee. Deze training vindt plaats op de openbare weg.

Alle groepen starten om 10 uur met hun training en duren maximaal twee uur. De trainingen zijn alleen toegankelijk voor vrouwen.


van 10.00 tot 11.30 uur en van 13.00 tot 14.30 uur.

Klankschaalmassage door Marian Wouters
De klanken en trillingen van de klankschalen en de gongs geven een oeroud gevoel van vertrouwen dat er voor zorgt dat je een diepe ontspanning kunt ervaren.Dit is de kern van de klankschaalmassage van Marian.Dit is een weldaad voor lichaam en geest.

Verder wordt er gewerkt met de vier elementen, lucht, water, vuur en aarde en geheel intuïtief en met een liefdevolle intentie geeft Marian door de klanken van de verschillende schalen de mensen de rust om volledig te kunnen voelen en emoties te ervaren.
voor meer informatie : www.mwklankschaalmassage.nl


van 10.00 tot 11.30 uur en van 15.00 tot 17.30 uur.

Lekker fietsen met een vrouwenlijf - wat te doen tegen pijntjes en kwaaltjes?
Door Louise Cornelis, fietser, triatlete en trainingsbegeleider bij Sportkunstenaar
Fietsen is een fantastische sport – behalve als je de hele tijd last hebt van pijn en ongemakken. In deze workshop staan de fietskwalen centraal die specifiek voor vrouwen gelden,  bijvoorbeeld: zadelpijn aan je intieme delen, de nukken en grillen van de hormonen, het risico op bloedarmoede, last van je knieën en rug en overtraind raken. De focus zal liggen op het voorkomen en oplossen ervan. Ik zal voorbeelden geven van mezelf, daarnaast hoor ik graag van jullie. (deze workshop is alleen voor vrouwen)

Over Louise Cornelis (sportkunstenaar.nl)
Louise Cornelis (53) heeft een racefiets, een triathlonfiets, een vakantiefiets en een stadsfiets, en die gebruikt ze alle vier graag en veel, al heel veel jaren. Fietsen is voor haar een vorm van levenskunst, vandaar dat ze haar eigen praktijk als trainingsbegeleider Sportkunstenaar heeft genoemd: goed trainen is een kunst, een prestatie is een kunstwerk, maar bovenal word je van sporten een beter mens. Op welk niveau dan ook!


van 13.00 tot 14.00 uur.

workshop "Onderhoud je fiets zelf”:
Wordt verzorgd door Plieger wielersport uit Meerkerk.Iedere wielrenner(ster)moet zijn/haar fiets begrijpen en kleine ongemakken (onderweg) kunnen verhelpen. Uiteraard moet je een lekke band kunnen verwisselen (zie andere workshop) Bij deze workshop kun je je fiets meenemen en ook zelf aan de fiets sleutelen;  al doende leren. Dus inbussleutels gebruiken, wielen (de)monteren, schoonmaken & smeren Daarnaast wordt uitleg gegeven en gedemonstreerd op een fiets.Neem je eigen fiets mee en draag kleren die vuil mogen worden. Ook mannen zijn welkom.

van 13.00 tot 14.30 uur.

Maak je eigen trainingsschema. Workshop over zó trainen dat je je doelen bereikt
Door Louise Cornelis, fietser, triatlete en trainingsbegeleider bij Sportkunstenaar
Goed trainen is een kunst: met zo min mogelijk risico zo veel mogelijk bereiken. Ik geef je de vijf puzzelstukjes waarmee je na de workshop je eigen, weloverwogen trainingsschema in elkaar kunt puzzelen. Dat kan zonder hartslag- of vermogensmeter, al zijn dat wel handige hulpmiddelen. Als je de puzzel goed legt, levert dat veel op – waaronder een boel fietsplezier! (bij deze workshop zijn mannen ook welkom)

van 13.00 tot 14.30 uur.

workshop “wat is goede (sport)voeding"
Monique Koppelaar van mkfoodcoaching geeft deze workshop.
Ze is auteur van het boek Goed Lunchen ;  
hét kookboek dat inspireert tot het maken van lekkere, gevarieerde en gezonde lunches.

Ze zal ingaan op de volgende vragen:
welke extra voedingsstoffen heb ik nodig als ik intensief sport / train?

  • wat kan ik het beste eten voor of na een training?
  • wat moet ik eten of drinken tijdens een lange duurloop?
  • wat is de zin (of onzin?) van koolhydraten stapelen?
  • hoe kan ik mijn vetverbranding stimuleren?
  • wat wordt bedoeld met herstelvoeding?
  • welke sportdrank is geschikt en op welk moment?
  • moet ik aan de superfoods?
  • wat is überhaupt een gezond voedingspatroon?

Monique stelt 2 boeken ter beschikking voor de loterij.
Op de menukaart staat een appelplaat gemaakt volgens het recept van Monique.

van 15.00 tot 16.30 uur.

Inspanningstest door Medplus
Tijdens deze Vrouwenfietsdag kun je bij Medplus een inspanningstest doen. Tijdens deze -wetenschappelijk bewezen- test kunnen we je anaerobe drempel bepalen (omslagpunt) en bepalen we de belangrijke hartslagenzones. Met deze kennis kun je veel gerichter en dus effectiever trainen. Zo bereik je sneller je doelen word je sneller fit!

 • Aanmelding en inschrijfformulier klik < Hier >

Flyer Plieger Wielershow 2019

Sponsors Vrouwenracefietsdag
    (klik op het logo voor meer informatie)

 

Financiële sponsors/ondersteuning evenement:

Crayenstein
Hillmoy39

Project Management
Services
Logo De Jel adviseurs


logo simon levelt
  logo isendoornlogo Peerdt 1  logo linas fashion kl
 

Materiele sponsoring:

  plieger LogoFooter Medplus Rabo man sportkunstenaar foodcoaching logo svenssonlogo haarstudioNTFU logo