StichtingAmbulanceWensTijdens de Algemene Ledenvergadering van 15 februari is unaniem gekozen voor het Goede Doel waar DTC de Mol zich tijdens en voor de Goede Doelen Molentocht sterk voor maakt.

Zoals in de tijdens de ALV gehouden pitch werd aangegeven, wordt vaak een goed doel voorgesteld waar iemand zich nauw betrokken bij voelt. Door gebeurtenissen vaak in zijn of haar omgeving. Door gebeurtenissen die daarna sterk in het geheugen gegrift blijven staan.

Doe hier alvast een donatie.

Zo is gekozen voor de Stichting Ambulancewens.
Deze vervult wensen met speciaal voor dit doel ontworpen ambulances die zijn voorzien van onder andere een extra comfortabele brancard en ramen rondom. Ook gaat bij elke wens kundig medisch geschoold personeel mee. Per dag vervult de Stichting 5 à 7 wensen en inmiddels zijn er sinds de oprichting in 2007 meer dan 20.775 wensen vervuld.

Alle wensen worden gratis vervuld. De kosten voor iedereen in de ambulance worden door de Stichting gedragen. In de ambulance kunnen in totaal 5 personen namelijk de patiënt, 2 familieleden/vrienden van de patiënt en 2 vrijwilligers van de Stichting (chauffeur en verpleegkundige). Sommige mensen denken dat Stichting Ambulance Wens alleen het vervoer regelt, maar dat is niet zo. De Stichting regelt al jaren de gehele wens van toegangskaarten tot bijvoorbeeld het eten aan toe.

Nog één keer de klok thuis horen tikken, de zee zien, of een concert bijwonen. Stichting Ambulance Wens vervult de laatste wens van niet meer mobiele terminale patiënten die niet lang meer te leven hebben. Het gaat soms om hele kleine dingen die voor een terminaal zieke patiënt heel belangrijk, maar eigenlijk niet meer mogelijk zijn. Omdat hij of zij niet meer mobiel is en niet op een gewone manier vervoerd kan worden.

Bezoek de website voor verdere informatie.