DTC de Mol is een recreatieve toerfietsclub; wij fietsen op racefietsen.
Ons motto is: “samen uit, samen thuis”.

In het weekend worden er wekelijks toertochten georganiseerd, of er wordt collectief deelgenomen aan toertochten van andere verenigingen. Ook organiseren wij zelf enkele van deze "open ritten".

Ons toerseizoen loopt van eind februari tot medio november. We starten met een afstand van 45 km en dit wordt in de loop van het seizoen opgebouwd tot 120 km. We fietsen in vijf snelheidsgroepen. Afhankelijk van de weersomstandigheden rijdt de A-groep gemiddeld 23 km per uur, de B groep met een gemiddelde snelheid van 25 km. De C groep rijdt 28 gemiddeld en de D groep 30 km en onze E groep 32+. Halverwege de ritten wordt er gepauzeerd voor een kop koffie en wat te eten.

Onze volgwagen met AED, reservewielen en gereedschap is aanwezig om leden met fietspech snel op weg te helpen.

Naast het weekend programma is er volop keuze om kilometers te maken en gericht te trainen. Zelfs buiten het toerseizoen kun je je conditie op peil houden door deel te nemen aan de winterritten op zaterdag of woensdag. Klik hier voor het programma.

Fietskleding, bestaande uit korte broek, shirt en jack, wordt driejaarlijks beschikbaar gesteld door de vereniging en haar sponsoren.

Meer weten? Vul het contactformulier in en we nemen contact met je op.